معمارشیتکت
**به نام یگانه معمار هستی** خدا در مکان های دور از انتظار به دست افرادی دور از انتظار و در مواقعی تصور ناپذیر معجزات خود را به انجام می رساند. برای آن مهربانِ توانا ، غیرممکن وجود ندارد ... همیشه ، همیشه و همیشه امیدی هست ...

برج ناقوس ال میگولِت -El Miguelete- از جمله دیدنی های شهر والنسیا به شمار می رود. شکل این برج هشت ضلعی است و در 4 طبقه ساخته شده است. ارتفاع سقف هر چهار طبقه یکسان است. طبقه آخر آن 8 پنجره دارد که ناقوس در میان آن قرار دارد. جذابیت جالب آن، این است که ارتفاع برج با محیط هشت ضلعی برابر است.

درباره برج «ال میگولِت»

بنای «ال میگولِت»، برج ناقوس است. این برج در میان محلی ها با نام «تورِ دل میکالِت میگولِت» شناخته می شود. این برج نیز  همچون کلیسای جامع والنسیا، به سبک گوتیک معماری شده است. زیربنای این برج به شکل هشت ضلعی است و با احتساب زیربنا، ارتفاع آن بیش از 50 متر است. جالب اینجاست که محیط این هشت ضلعی نیز همین 50 متر  است. این برج چهار طبقه دارد که ارتفاع هر 4 تا یکسان است. آخرین طبقه برج ناقوس والنسیا، 8 دریچه یا پنجره دارد که سالن ناقوس نامیده می شود. هر کدام از پنجره ها در یکی از اضلاع هشت ضلعی بنا ساخته شده اند. نام این برج از بزرگ ترین زنگ و ناقوس آن زمان به نام  «میگوئل» گرفته شده است. این ناقوس حدود 10 تن وزن دارد و قدمت آن به سال 1532 میلادی بر می گردد.

داخل برج ناقوس حدود 207 پله مارپیچ وجود دارد. این پله از پایینی ترین بخش ساختمان تا بالای ناقوس ادامه دارند. از بالای برج ناقوس می توان نمای زیبایی از شهر والنسیا و دریا را دید و لذت برد.

تاریخچه

تاریخ شروع ساخت برج ناقوس والنسیا به سال 1381 میلادی بر می گردد. این روند تا سال 1429 میلادی ادامه داشت تا بالاخره در این تاریخ برج تکمیل شد. معماری پیچیده این برج حاصل طرح و ایده های چند معمار برجسته به نام های آندرس جولیا، پدرو بالاگر، خوزه فرانچ و مارتین لوبت است. برج ناقوس به شکل هشت ضلعی ساخته شده است. محیط این برج نیز به اندازه ارتفاع آن یعنی 50 متر است. برج ناقوس به 4 قسمت مجزا و یک اندازه با یک ارتفاع تقسیم شده است. در اصل چهار طبقه دارد. طبقه آخر نیز 8 پنجره دارد و ناقوس در وسط آن قرار گرفته است.

اطلاعات گردشگری

برج ناقوس همه روزه از ساعت 10 صبح تا یک ظهر و دوباره 4:30 تا 7 بعدازظهر باز است.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاريخ : چهار شنبه 13 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

**به نام یگانه معمار هستی** چیزی برای گفتن ندارم همه ی حرفای من توی این متنا و پستا خلاصه شده امیدوارم خوشتون بیاد واز مطالب وب نهایت استفاده رو ببرید ******** یاد من باشد ... یاد من باشد که فــردا دم صبح به نسیم از سر مهــر سلامی بدهم و به انگشــت نخی خواهم بست که فراموش نگردد فــــــردا با همه تلخی و نـــاکامی ها زنـــدگی شیرین است! و به شکرانه دیدار نسیم هر صبح زنــدگی باید کرد ...
موضوعات
مطالب اخير
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس memar-kocholooo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.